12 oktober 2020 Nieuws

Check-up met Elon de Jonge

Het is alweer even geleden dat we Elon spraken. We zijn benieuwd hoe het met hem gaat en wat zijn droom is als hij miljoenen Euro’s tot zijn beschikking zou hebben. Lees je met ons mee?

🎙️”Hi Elon! Het is alweer een tijdje geleden dat we je gesproken hebben. We praten graag bij! Hoe is Zenda Support eigenlijk ontstaan? Met welk ideaal ben je gestart?”

“Het werken met talent vind ik persoonlijk één van de leukste dingen om te doen. Hoe mooi is het om mensen zichzelf zowel op persoonlijk als professioneel gebied te zien ontwikkelen. Niet zo gek dat mijn hart sneller ging kloppen toen we binnen onze holding gesprekken hadden over het binden, boeien en ontwikkelen van talent. Ook was er veel vraag naar personeel op gebied van IT Support. 1 + 1 was ook in dit geval 2. In het verleden zijn er diverse initiatieven met oog op het ontwikkelen van talent opgestart, meerdere labels zijn hier volop mee bezig. Zenda is een van deze initiatieven. Enorm tof om hier onderdeel van te mogen zijn.

Het als bedrijf kunnen helpen met het bouwen van een stevige “fundering” waar iemand de rest van zijn of haar carrière op kan bouwen vind ik gaaf! Als bedrijf moet de ontwikkeling van mensen centraal staan. Wij werken met een veelal jonge doelgroep en er is veel diversiteit binnen ons bedrijf. Juist mensen die aan het begin van hun carrière staan hebben veel begeleiding en aandacht nodig. We ondersteunen op alle gebieden. Denk aan communicatieve vaardigheden, professioneel gedrag en technische kennis. We hebben geen vast stramien. Ieder persoon heeft z’n eigen begeleiding en aanpak nodig. Dit is altijd maatwerk.”

🎙️ “Waar staat de naam Zenda voor?”

“Zenda heeft meerdere betekenissen. Zo zijn er landen waar het ziel, leven of beeldschoon betekent. Ook staat het voor eerlijk / transparant, een belangrijke waarde binnen onze bedrijfscultuur. We zien Zenda ook als afgeleide van Kaizen, de letterlijke betekenis hiervan is “veranderen naar beter” of “continu verbeteren”, iets dat bij ons centraal staat! Kijk bijvoorbeeld eens naar onze medewerkers die volop bezig zijn met hun ontwikkeling en stap voor stap werken naar een volgende mooie stap in hun carrière. Continu verbeteren doen we graag op alle gebieden, dus ook als het gaat om de diensten die we leveren, onze processen, onze interne en externe relaties etc. We zitten als MT ook regelmatig om tafel om te bespreken waar we staan, waar we naartoe willen en hoe we daar stap voor stap kunnen komen.”

🎙️ “Hoe gaat het nu bij Zenda?”

“We zijn volop bezig met het verder ontwikkelen van ons mooie bedrijf. Naast onze snel groeiende naamsbekendheid hebben we ook veel IT helden aan ons mogen binden. We groeien niet te snel omdat we ook op dit gebied “stap voor stap” belangrijk vinden. We willen in staat zijn de juiste aandacht aan onze medewerkers en opdrachtgevers te blijven geven, bij een te snelle groei komt juist dit in gevaar. Niet voor niets is ons motto: “large enough to serve, small enough to care”.

Sowieso zijn we met toffe dingen bezig. Naast detachering zien we steeds meer vraag voor onze co sourcing en fixed price diensten. Steeds meer organisaties hebben behoefte aan continuïteit en flexibiliteit tegen vaste kosten per maand. Hier kunnen we prima mee helpen. We zijn inmiddels ook in ver stadium met een nieuwe, ofwel aanvullende tak van sport. Meer hierover hoop ik binnenkort te kunnen delen.”

🎙️ “Wat is het meest interessante dat je over jezelf hebt geleerd in deze periode bij Zenda Support?”

“Dat zijn wel een paar dingen hoor! Meer een soort van bevestiging is dat ik het gaaf vind om met nieuwe dingen bezig te zijn. Het stap voor stap opbouwen van een tof bedrijf zoals Zenda Support geeft me veel energie. Ook het operationeel meedraaien met ons “kantoor team” vind ik nog steeds één van de leukste dingen om te doen. De detachering kan best grillig zijn qua drukte. Soms kan je om 08.00 uur denken dat je een rustige dag voor de boeg hebt en voor je het weet is het chaos, lopen er aanvragen door elkaar en ben je druk aan het sourcen. Ik vind dat de mooiste dagen die je in deze branche mee kan maken!

En in de Corona periode heb ik geleerd dat je met de juiste tools prima op afstand van elkaar kan werken. Maar dat ik mijn collega’s en het vele lachen vaak ook mis! Niet voor niets beginnen we iedere “online dagstart” altijd met een paar flauwe grappen, haha!”

🎙️ “Als er miljoenen Euro’s voor de deur verschijnen en je zou ervoor kunnen kiezen om het in één ding te investeren om je bedrijf te verbeteren, wat zou dat dan zijn?”

“Ik heb zakelijk gezien wel een droom die ik heel graag zou verwezenlijken. Een droom waar inderdaad veel geld voor nodig is. In Nederland zijn er veel nieuwkomers die hier graag een mooi leven op willen bouwen. Een leuke, bij voorkeur uitdagende baan is daar een belangrijk onderdeel van. Dit is niet vanzelfsprekend. Ik zou heel graag de krachten met diverse bedrijven en instellingen bundelen om nieuwkomers een mooi opleidingstraject met baangarantie te kunnen bieden. Stel je eens voor dat je een achtergrond hebt in bijvoorbeeld de ICT, maar je spreekt niet tot nauwelijks Nederlands. Hoe mooi zou het zijn als je de taal heel goed leert spreken, je de kans krijgt je verder te ontwikkelen in jouw kennis en alles leert over onze cultuur, de gebruiken in ons bedrijfsleven, het voeren van sollicitatiegesprekken en nog veel meer. Zie het als een mooie combinatie van inburgering en opleiding. Een basisinkomen en stageplekken zijn onderdeel van het traject. Alles met uiteindelijk één doel: een toffe baan en een belangrijke stap richting een mooie toekomst!

Ik verwacht overigens niet het volledige budget op te maken hoor… Er blijft vast wat over voor tofste bedrijfsuitje ooit! ;)”

🎙️”Wat een gave ontwikkelingen, Elon! En die droom? Dat zien wij ook wel zitten. Houd je ons op de hoogte? Dankjewel voor je tijd en succes weer vandaag!”

Heb jij een vraag aan Elon of één van onze andere Zenda helden? Laat het ons weten, dan stellen we hem tijdens een volgende check-up!