Wanted
26 september 2022 Blog

De 3 belangrijkste eigenschappen van een IT Support hero

Jaren geleden stonden IT’ers vooral bekend als mannen die dagenlang achter hun computer zaten, graag gamen en/of code schreven en niet altijd even communicatief waren. Nu is dat natuurlijk een wel erg aangedikt en achterhaald stereotype, maar het geeft jou wel een beeld van hoe de meeste niet-IT’ers naar hen keken. De afgelopen jaren is dit beeld sterk en gelukkig ook positief veranderd. Dat komt onder andere door een verschuiving van meer offline naar online werk, maar ook door het type mens dat geïnteresseerd raakt en aan het werk gaat binnen de IT branche.

IT hero

Bestaat er dan één type IT’er? Nee, volgens ons zeker niet. Toch zijn er een aantal dezelfde eigenschappen die we terugzien bij al onze heroes. In deze blog nemen we je mee in de voor ons drie belangrijkste hoofdeigenschappen van een IT servicedeskmedewerker.

IT Supportmedewerkers zijn communicatief sterk

Communicatie is de key. Dat geldt voor een ieder van ons, maar al helemaal voor een IT servicedeskmedewerker. Juist in deze functie is het immers onwijs belangrijk om vriendelijk, duidelijk, doelgericht maar ook servicegericht te communiceren. Omdat we met z’n allen steeds meer online gaan werken, is of wordt de IT afdeling de spin in het web. Jij zorgt ervoor dat collega’s en afdelingen met elkaar kunnen samenwerken, dat al de apparatuur blijft werken en helpt eindgebruikers met vragen die zij hebben. Jij bent de hulplijn van velen en daarmee een ontzettend essentieel onderdeel van het bedrijf! Wij noemen je immers niet voor niets IT hero!

Inlevingsvermogen is cruciaal voor het verlenen van goede service

Jouw inlevingsvermogen tijdens het helpen of beantwoorden van vragen van eindgebruikers is cruciaal om een prettig gesprek met elkaar te kunnen voeren. Want wanneer jij het geduld bezit om iemand anders verder te helpen met zaken die voor jou wellicht heel vanzelfsprekend zijn, voelt degene aan de andere kant van de telefoonlijn dit ook. Daarbij is het belangrijk dat je in staat bent om feedback te ontvangen, maar er ook voor openstaat anderen door middel van jouw feedback verder te helpen. Jouw werk voer je zowel deels zelfstandig, als ook in teamverband uit.

IT Certificering is belangrijk om je kennis te vergroten

Omdat de mogelijkheden in de IT branche en online wereld zich iedere dag weer verder uitbreiden, is het ontzettend belangrijk dat jij hier interesse in hebt, op de hoogte wilt blijven en je graag verder wil ontwikkelen. Dat kan door het volgen van trainingen of cursussen, maar ook door samen te werken met IT collega’s of door jouw kennis te verdiepen door middel van blogs, vlogs of andere middelen.

Door meer online werk en een verschuiving van werktijden, zeker nu we meer vanuit huis werken, is het bovendien belangrijk dat je flexibel bent in het uitvoeren van jouw job. Een 9 tot 5 mentaliteit past niet bij de online IT wereld waar we in leven, maar de flexibiliteit richt zich ook op de verschillende vragen die je gedurende een werkdag gesteld krijgt. Door analytisch te werk te gaan kun jij het onderscheid maken en prioriteiten stellen.

Herken jij je en ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Laat het ons weten! Je kunt ons bereiken via 035 539 09 57 of stuur ons een bericht. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op!
Jesse Zenda Support

Welkom bij Zenda!

Jij en jouw ontwikkeling staat bij ons centraal! We bieden iedereen een ontwikkeltraject op maat en zorgen ervoor dat jij happy bent! En o ja….iedere IT held heeft bij ons recht op een leaseauto, ongeacht jouw werkervaring! Join the team!
Bekijk vacatures