13 juni 2019 Blog

De eerste periode Zenda Support

In januari jl. zijn we van start gegaan met Zenda Support, al was de officiële lancering in april tijdens de “go Live” van onze website. Tijd voor een update na deze eerste periode.

De eerste ontwikkelingen

Terugkijkend op de eerste paar maanden kan ik zeggen dat het een rollercoaster was, maar wel een enorm gave en succesvolle….met een relatief klein team hebben we veel stappen gemaakt en hebben we een stevige fundering kunnen leggen waarop we als organisatie verder kunnen gaan bouwen. Stap 1 was de branding van ons nieuwe label, waaronder de website, deze is erg positief door de markt ontvangen. Stap 2 was natuurlijk het binden van nieuwe collega’s en opdrachtgevers. Ook al is er veel schaarste op de markt, gelukkig zijn er veel mensen geweest die ervoor gekozen hebben onze organisatie te komen versterken. Hetzelfde geldt voor de opdrachtgevers die we hebben mogen binden.

Zo werken er inmiddels ruim 30 IT Support professionals namens Zenda Support, actief bij meer dan 15 verschillende opdrachtgevers.

IT Academy

Stap 3 was de officiële opening van onze IT academy. Vanuit deze academy gaan we IT professionals helpen met hun ontwikkeling. We bieden naast diverse technische opleidingen ook trainingen op gebied van o.a. communicatie. Onze academy is opgericht voor zowel ervaren medewerkers als voor medewerkers die net klaar zijn met hun IT opleiding of HBO-ers die zich willen laten omscholen richting ICT.

We hebben recent onze eerste communicatietraining gegeven, deze is erg positief ontvangen.

Wagenpark

Ons wagenpark is nu ook op orde. Onze medewerkers krijgen standaard de beschikking over een leaseauto, ongeacht hun niveau en aantal jaren dienstverband. Starters krijgen bij ons een mooie versie van de VW Up, daarna is een overstap naar een hele mooie Ford Fiesta mogelijk. Voor de medewerkers die richting beheer gegroeid zijn hebben we een complete Ford Focus klaar staan.

Projecten

Inmiddels voeren we ook verschillende mooie projecten uit. Zo bemannen we de IT Servicedesk- en werkplekbeheerteams bij diverse organisaties.  Bij een grote gemeente zijn we bezig met het  uitrollen van nieuwe tablets, we richten deze in, geven ze uit en verzorgen een training voor de eindgebruikers. Ook helpen we een organisatie met het vervangen van hardware in grote bussen die door het land rijden voor onderzoek naar kanker. Daarnaast is onze eerste Co Sourcing dienst ook een feit, we zorgen voor de bemensing van het volledige IT Support van een grote internationale organisatie op diverse locaties in het land.

Vervolg

De rest van dit jaar zullen we volop bezig zijn met het proberen te binden en boeien van nieuwe collega’s en opdrachtgevers. Daarnaast zullen we hard gaan werken aan onze naamsbekendheid, als nieuwe naam in de markt heeft dat veel aandacht nodig. We gaan onze academy verder professionaliseren en zijn we al druk bezig met de voorbereiding van ons eerste grote uitje met medewerkers.

Op naar een mooi eerste jaar van Zenda Support!

Elon de Jonge
Directeur Zenda Support

Meer weten over onze aanpak? Neem dan contact op met Elon.
Bel 06 52 00 55 08 of mail naar edjonge@zendasupport.nl