28 april 2020 Blog

De hoogste tijd om achterstanden en processen kritisch te doorlopen

Toen eind maart de eerdere maatregelen rondom het Coronavirus tot vandaag (28 april) werden verlengd, slaakte het hele land een diepe zucht. En terwijl we nog zo hoopten op een goed bericht, werden vorige week de maatregelen nog eens verlengd tot 20 mei. Van restaurants tot kapperszaken en van evenementen tot (sport)scholen. Hoe vervelend en met welke gevolgen ook, we moeten nog wel even met dit bijltje hakken. Tegelijkertijd opent het mogelijkheden, ontstaan er prachtige creatieve ideeën en is er tijd om werkplekken, achterstanden en processen bij te werken. Binnen Zenda Support zitten wij niet stil en denken wij na over de mogelijkheden waar onze IT helden jou graag bij ondersteunen. In onze eerdere én in deze blog inspireren we jou graag!

Contact met collega’s

De kans is groot dat de communicatie met jouw collega’s nu vooral verloopt per telefoon of wellicht via een online tool om te videobellen. Zo blijf je met elkaar in contact en spreek je jouw collega’s over lopende zaken, nieuwe projecten en nog openstaande werkzaamheden. Maar vraag je hen ook wel eens of alles naar behoren werkt? Lopen ze ergens tegen aan of kunnen ze jouw hulp gebruiken? Wij hechten veel waarde aan goed contact met en tevreden eindgebruikers en helpen graag bij een proactief belletje naar thuiswerkers. Zo spelen we samen in op de ontstane situatie, voorkomen we irritaties, kijken we direct even mee bij een korte vraag of helpen we een probleem op te lossen. Bovendien verras jij jouw collega zo naast een “extra service van de zaak” ook nog eens met een waardevol contactmoment!

Opschonen en bijwerken van rechten, software en licenties

Tussen alle drukte door heb je de afgelopen maanden wellicht geen tijd gehad om te voorzien van de nieuwste omgeving of accounts in kaart te brengen. Met behulp van onze IT helden kun je juist nu tijd vrij maken om alle veranderingen door te voeren en overzicht te creëren in benodigde acties. Samen kijken we naar mogelijke verbeteringen om incidenten in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen en eens met de bezem door jouw systemen te gaan. Want wat gebeurt er eigenlijk op het moment dat één van jouw collega’s vertrekt met zijn of haar Active Directory account? En krijgt iedere medewerker zomaar toegang tot alle systemen of is dat eigenlijk niet nodig? Door met een frisse blik en “externe ogen” kritisch jouw in- en uitdienst tredende processen te doorlopen komen we tot mooie eyeopeners.

Support communicatie

Misschien een geheel onterechte vraag, maar wanneer heb jij voor het laatst de communicatie van de IT support afdeling voor jouw collega’s van A tot Z doorgenomen? Wij zien geregeld dat de standaard communicatie bij incidenten niet overeenkomt met datgene wat de ontvangers van de communicatie – jouw collega’s – eigenlijk willen weten. Door een review van één van onze IT helden helpen we je voor te bereiden op mogelijke incidenten in de toekomst en kom je tot mooie en inspirerende inzichten!

Juist nú

Nu, juist nú, is het de tijd om je voor te bereiden op dat wat er hopelijk snel weer mogelijk is. Probeer om te denken en maak gebruik van deze situatie, de kennis van onze IT helden en neem samen eens jouw (interne) processen door. Werk achterstanden bij en zorg ervoor dat jouw collega’s – zodra ze weer naar kantoor mogen komen – zo efficiënt mogelijk aan de slag kunnen!

Ben je toe aan wat externe ogen die met jou meekijken en je tegelijkertijd voorzien van tips en trucs?

Neem dan gerust contact met ons op voor een offerte of meer informatie via 035 539 0957 of aanvragen@zendasupport.nl. Heb je zelf een gaaf idee en kun je onze hulp daarvoor gebruiken? We staan je graag te woord!