18 november 2020 Blog

De juiste match in de IT branche wordt gemaakt door Zenda Support

Stel het je eens voor: je schrijft je als IT held in bij Zenda Support om gekoppeld te worden aan een toffe opdrachtgever als servicedeskmedewerker, support engineer of werkplekbeheerder. Maar hoe weten de matchmakers van Zenda nou eigenlijk waar jij het beste tot je recht komt? Een vergelijkbare vraag kan je stellen als je kijkt met de ogen van de opdrachtgever: hoe bepalen de accountmanagers van Zenda welke IT held het beste past bij jou als (nieuwe) opdrachtgever?

Als detacheerder in de IT branche ontvangen wij natuurlijk heel vaak aanvragen van IT helden en (nieuwe) opdrachtgevers. Om de juiste match te kunnen maken, hebben we meer nodig dan wat informatie op papier. We willen jou oprecht leren kennen, als opdrachtgever én als IT professional.

Een oprechte kennismaking

Bij bestaande opdrachtgevers kunnen wij vaak al dromen welke IT held het beste bij een opdrachtgever past. Met nieuwe opdrachtgevers is dat anders, daarom maken wij graag uitgebreid kennis. Wij vragen hen het hemd van het lijf over de werkomgeving, soort opdracht, werkwijze, type werknemers en de gevraagde technische kennis. We willen van te voren een goede inschatting kunnen maken hoe ervaren onze opdrachtgever de door ons te plaatsen IT held verwacht. Daarnaast zijn we benieuwd naar de belangrijkste uitdagingen, de reden van de aanvraag en de werklocatie.

Zodra we dat functieplaatje compleet hebben, gaan we op zoek naar de geschikte IT professional. Bij iedere intake leren wij ook onze IT helden zo goed mogelijk kennen. Met wat voor type persoon hebben we te maken? Wat voor ervaring en ambities heeft de IT held? En welke kennis heeft hij of zij al wel of juist nog niet in huis? Daarnaast kijken we naar de wensen van iemand omtrent een opdracht, type bedrijf, functie en reisafstand van het woon-werkverkeer.

Een nieuwe aanvraag

Denken we de juiste match te hebben gevonden? Dan bespreken we eerst de concrete aanvraag van een opdrachtgever met de volgens ons geschikte IT held. We nemen samen de aanvraag door en bespreken open hoe hij of zij er tegenaan kijkt. We controleren of alle gevraagde kennis en ervaring voldoende aanwezig is en in het CV is opgenomen. Daarbij is ook onze Career Manager Melvin nauw betrokken. Hij kan namelijk inschatten of de opdracht past bij de geschikte IT professional en heeft oog voor iemands huidige kennis en ambitie.

Koppelen van de juiste IT held

Ziet onze IT held de opdracht wel zitten? Perfect! In dat geval stellen we de volgens ons geschikte IT held via zijn of haar CV aan onze opdrachtgever voor. We benoemen de positieve punten, maar ook onze twijfels. Volgens ons ontstaan namelijk de mooiste matches als de IT held op de meeste punten kennis en ervaring heeft, maar ook nog voldoende kan leren. Als dit in balans is, zijn onze opdrachtgever én IT held blij met de match.

Intakegesprek

Wanneer ook onze opdrachtgever enthousiast is over het voorgestelde CV, plannen we een intakegesprek met beide partijen in. De accountmanager van Zenda Support is hierbij altijd aanwezig, zodat wij een vinger aan de pols houden en aanvoelen of de match ook echt made in heaven is en om het gesprek achteraf goed te kunnen evalueren. Het intakegesprek bereiden we met onze IT helden van te voren natuurlijk uitgebreid voor. We nemen de aanvraag nog een keer goed door, vertellen alles over de opdrachtgever en geven tips en tricks om het gesprek vol vertrouwen in te kunnen gaan.

Verloopt het intakegesprek goed en zien alle partijen de samenwerking rooskleurig in? Gefeliciteerd, want dan start jij binnenkort op een toffe opdracht en is er een mooie match gemaakt!

Ben jij klaar voor een frisse start of op zoek naar een IT held? Neem dan gerust contact met ons op, we kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden!