Sinds dit voorjaar hebben wij – net als vele anderen – onze werkwijzen zo hier en daar flink op de kop moeten gooien. Een kennismaking met kop koffie of thee bij ons op kantoor zit er al maanden niet meer in. Met de nieuwste Coronamaatregelen nog vers in onze gedachten zal dat ook nog even zo blijven. Toch ontstaan er in deze periode ook een heleboel mogelijkheden waar wij nu veel gebruik van maken. Online sollicitaties of intakegesprekken via Microsoft Teams bijvoorbeeld. Maar wat zijn dan eigenlijk de do’s en don’ts?
Tot vlak voor de thuiswerk tendens in maart nodigden wij potentiële IT helden altijd uit op ons kantoor in Baarn om persoonlijk kennis te maken. Wij hechten heel veel waarde aan deze face to face afspraken, omdat we jou hierdoor goed leren kennen en kunnen proeven of jij net als wij het Zenda DNA bezit.
Nu dat nauwelijks nog mogelijk is, voeren we bijna al onze sollicitatiegesprekken en intakes bij onze opdrachtgevers via Microsoft Teams. Een prima oplossing natuurlijk, al moet je bij een online gesprek wel met meer dingen rekening houden. In onze eerdere blog deelde Floris al zijn tips voor een succesvol sollicitatiegesprek. Dat breiden we in deze blog graag uit met onze do’s en don’ts voor een online intake of sollicitatie!
Ben jij na het lezen van onze do’s en don’ts benieuwd naar onze sollicitatieprocedure? Of overweeg jij om je te laten omscholen naar een functie in de IT? We komen graag met je in contact! Heb je zelf nog een tip die wij in deze blog niet hebben benoemd? Laat het ons dan ook vooral weten. Binnenkort organiseren wij een communicatietraining waarbij de gespreksvoering via Microsoft Teams onder andere aan bod komt. Wie weet is jouw tip een mooie extra eyeopener!
Heb je naar aanleiding van dit artikel een opmerking of vraag? Laat het ons weten, we beantwoorden ze graag!