Wanted
26 september 2022 Blog

Hoe gaat Zenda Support om met het Coronavirus?

We leven momenteel in bizarre tijden. Gelukkig zijn de meesten van ons nog fit en gezond! Toch heeft het Coronavirus ook onze werksituatie veranderd. Ben jij benieuwd op welke vlakken wij onze werkzaamheden hebben moeten veranderen? Of hoe wij ervoor zorgen dat we goed met elkaar blijven samenwerken? Onze accountmanager Daniëlle deelt het met jou in deze blog!

Thuis werken met Zenda Support

Slack premium, MS Teams, Trello, Drobox

Op het moment dat wij vanuit huis aan de slag gingen, waren we nog wat zoekende welke communicatiemiddelen we wilden gebruiken. Slack, Microsoft Teams of Skype: er zijn een hoop tools beschikbaar, maar welke tool werkte voor ons het meest prettig? Inmiddels hebben we onze weg hier goed in gevonden. Kijkend naar de beschikbare tools organiseren we onze teammeetings en snelle onderlinge communicatie via Slack, gebruiken we Trello om als team inzage te hebben in bepaalde projecten en werken we met elkaar vanuit de cloud via Dropbox for Business.

Zenda Support bood ons bovendien de mogelijkheid om onze thuiswerkplek mooi en functioneel in te richten. Daarnaast zorgen we er samen voor dat de “normale” gang van zaken zo goed mogelijk door gaat. We houden elke ochtend een dagstart met elkaar onder het genot van een kop koffie. Daarin bespreken we hoe het met iedereen gaat, wat we de afgelopen dag(en) hebben gedaan (in en rondom huis) en wat onze plannen voor de komende dag(en) zijn.

Online vrijmibo?

Ondanks dat we allemaal vanuit huis werken en we het potje tafelvoetbal op kantoor nog wel een tijdje moeten missen, proberen we de gezelligheid er zoveel mogelijk in te houden. Naast onze dagstart (video)bellen we ook als collega’s onderling zo af en toe met elkaar. Hetzij voor een serieus zakelijk gesprek, hetzij om te kletsen over hoe ‘leuk’ het thuis is. Ook organiseren we zo nu en dan een online WOMIBO of VRIJMIBO, hoe leuk! Dat zorgt niet alleen voor de nodige ontspanning, maar versterkt bij ons allemaal het wij-gevoel. Juist nú!

Large enough to serve, small enough to care

Naast het feit dat we als Management Team dagelijks contact met elkaar hebben, verandert uiteraard de manier om contact te leggen met onze IT helden. We hebben met al onze professionals op regelmatige basis telefonisch contact om te pijlen hoe het met iedereen gaat. Ook hebben we een algemene Whatsapp-groep opgezet waarin we updates plaatsen over de huidige ontwikkelingen. Ons motto is immers niet voor niets ‘large enough to serve, small enough to care’.

Sollicitaties via MS Teams

Uiteraard gaat ons werk, en daarmee ons werving en selectietraject, gewoon door. Mijn collega en Zenda’s recruiter Floris heeft zijn werkzaamheden flink omgegooid nu face-to-face sollicitaties niet meer mogelijk zijn. Ondanks dat de maatregelen maakt hij nog graag kennis met goede professionals die op zoek zijn naar een nieuwe opdracht bij een leuk bedrijf (lees: Zenda Support). Een telefoontje of videocall is hier prima geschikt voor!

Remote intakes en inwerken

Aan het begin van alle Corona maatregelen was het voor ons – net als voor ieder ander – spannend hoe de ontwikkelingen zich zouden voortzetten. Onze beschikbare professionals waren bezorgd over eventuele nieuwe opdrachten. Want zijn organisaties in deze bizarre tijden wel op zoek naar extra in te huren personeel? En hoe kunnen onze intakes doorgaan? Of: is het starten voor nieuwe IT helden überhaupt mogelijk, nu iedereen vanuit huis moet werken?

Gelukkig zien wij dat er binnen veel organisatie aan diverse creatieve oplossingen wordt gewerkt. Zo hebben onze professionals meerdere keren (met succes!) intakes via Microsoft Teams gevoerd en kunnen onze professionals (soms met een korte onsite instructie) op afstand ingewerkt worden. Een goede start en duidelijke communicatie tussen onze opdrachtgevers en professionals zorgt ervoor dat het (in)werk(en) van onze IT helden ook nu gewoon door kan gaan! Wij merken dat creativiteit en flexibiliteit belangrijk is om deze tijden door te komen en vinden het positief om te zien dat organisaties elkaar willen helpen en hierop inspelen.

Hoe gaat jouw organisatie om met de werving en het inwerken van nieuw (tijdelijk) personeel?

We horen het heel graag!
Foto Lindsay, Danielle en Rens Zenda Support IT detachering

Welkom bij Zenda!

Jij en jouw ontwikkeling staat bij ons centraal! We bieden iedereen een ontwikkeltraject op maat en zorgen ervoor dat jij happy bent! En o ja….iedere IT held heeft bij ons recht op een leaseauto, ongeacht jouw werkervaring! Join the team!
Bekijk vacatures