28 januari 2022 Nieuws

Eerste Zenda bootcamp van 2022 van start!

Deze week gaat de eerste Zenda bootcamp van 2022 van start. In een maand tijd stomen we een groep nieuwe IT helden klaar voor hun eerste toffe opdracht.

Voor wie is de bootcamp?

Deze maand organiseren we de bootcamp voor nieuwe IT helden met een afgeronde MBO niveau 3 of 4 opleiding. We zorgen ervoor dat de kennis die is verkregen op school en tijdens hun stages wordt aangevuld met diverse waardevolle trainingen, workshops en certificaten! We zien dit als enorme boost qua kennis voorafgaand aan een eerste opdracht.

Microsoft trainingen en ITIL

We vinden het belangrijk dat al onze IT support medewerkers een goede basis leggen. Tijdens de bootcamp organiseren we diverse trainingen en sluiten deze af met een officieel examen en bijbehorend certificaat. Bij een succesvolle bootcamp hebben de deelnemers de volgende certificaten op zak:

  • ITIL 4 Foundation
  • MS-900: Microsoft 365 fundamentals
  • AZ-900: Microsoft Azure fundamentals

De trainingen worden online en klassikaal gevolgd. Als eerste starten we met ITIL. Bij deze training wordt er extra goed voor gezorgd dat theorie en praktijk zich goed afwisselen zodat de stof goed behapbaar blijft, het kan best taaie kost zijn šŸ˜….

Communicatietraining

Natuurlijk verzorgen we niet alleen technische trainingen. Juist ook training op gebied van communicatie is van groot belang om straks klaar te zijn om als IT held te zorgen voor super tevreden eindgebruikers. Maar dat niet alleen, als je in de detachering werkt moet je ook goede intake gesprekken kunnen voeren. Hiervoor organiseren we een uitdagende training. Vanuit ons kantoorteam hebben diverse medewerkers een actieve bijdrage zodat er ook met rollenspellen gewerkt kan worden. Uit betrouwbare bron weten we dat Elon graag de strenge IT Manager speelt, pas maar op. Gelukkig zit er tijdens het rollenspel ook een Accountmanager naast de trainee, samen kunnen ze de IT Manager wel aan šŸ¤“

  • (non) verbale communicatie
  • Intake training
  • Troubleshooten
  • Omgang met geĆÆrriteerde eindgebruikers
  • Omgang met de perceptie van de klant
  • Schriftelijke communicatie (vertaling van gesprek naar ticket)
  • Feedback geven en ontvangen

Onze Career Manager Melvin verzorgt veel van deze trainingen. We weten nu al dat deze heel leerzaam en gezellig zullen zijn. Tussendoor worden er ook veel potjes tafelvoetbal en Fifa gespeeld. Let op, Melvin is onverslaanbaar!

 

Einde bootcamp: Zenda IT Hero certificaat

Na het doorlopen van de bootcamp hebben de deelnemers diverse officiƫle certificaten op zak. Maar dat niet alleen, we reiken ook het enige echte Zenda IT Hero certificaat uit! Om dit certificaat op een CV toe te mogen voegen hebben we nog een paar hindernissen toegevoegd, die onze helden na de bootcamp probleemloos zullen overwinnen:

  • Opvolgen en herkennen van de verschillende huisregels bij organisaties;
  • Het opdoen van klant/organisatiekennis;
  • Professioneel gedrag;
  • Hoe houd je grip op je eigen ontwikkeling?

Na deze leuke, leerzame en intensieve maand zijn onze IT support medewerkers klaar voor het echte werk en komen ze het team van onze opdrachtgevers graag versterken!