10 september 2021 Blog

Check-up met Lindsay van Woerkom

Inmiddels zijn we alweer bijna een jaar verder en is Lindsay zelfs niet meer het ‘groentje’ binnen het kantoorteam (hierover later meer). Wij zijn dan ook heel benieuwd hoe het met haar gaat en wat zij zoal doet.

Time flies!

Precies 1 jaar geleden ondertekende ik mijn contract om aan de slag te gaan als Accountmanager bij Zenda Support. Samen met mijn collega’s, Kaylie en Danielle, ben ik verantwoordelijk voor de sales kant van het bedrijf. Hoewel ik relatief kort werkzaam ben bij Zenda voelt het alsof ik hier al veel langer werk. Ik voelde mij al snel volledig onderdeel van het team en kreeg het vertrouwen om zelfstandig mijn eigen netwerk op te bouwen. Inmiddels heb ik een bestand opgebouwd aan leuke opdrachtgevers, goed contact met conculega’s en de nodige lopende inzetten. Iedere keer wanneer je zowel een professional als een opdrachtgever kan helpen door middel van het maken van de juiste match is toch een geluksmomentje. Daarnaast heeft Zenda ook hun vertrouwen in mij uitgesproken door middel van het aanbieden van een vast contract nog voordat mijn eerste contractperiode was afgelopen. Dit is iets wat ik, vooral in deze rare tijden, enorm waardeer en waar ik stiekem natuurlijk ook trots op ben!

Wat wij, Accountmanagers, zoal doen

Samen met Daniëlle als Kaylie vorm ik het sales team. We gaan ieder op onze eigen manier op zoek naar nieuwe opdrachtgevers en nieuwe opdrachten voor onze professionals. We maken met zorg de juiste match tussen professional en opdrachtgever. Hoe wij dat doen, waar wij op letten en wat wij belangrijk daarin vinden lees je in de eerder geplaatste blog ‘De juiste match in de IT branche wordt gemaakt door Zenda Support – Zenda’.

Persoonlijk ben ik geen fan van koude acquisitie. Ik ken maar weinig mensen die blij worden als ze onverwachts worden opgebeld door wéér zo’n irritante verkoper. Nu zie ik mijzelf niet als irritante verkoper, maar you get the point. Wat ik veel belangrijker vind is dat ik connect met mensen die werkzaam zijn binnen hetzelfde vakgebied en/ of de IT Support. Aangezien ik zelf pas recent gestart ben binnen de IT/ detachering en dit vakgebied compleet nieuw voor mij is, kan ik veel leren van mensen die wel al langer binnen dit vakgebied werkzaam zijn. Bij IT professionals ben ik bijvoorbeeld benieuwd naar ‘waar komt jouw passie voor de IT vandaan’, ‘hoe is jullie IT afdeling opgebouwd?’, ‘tegen welke uitdagingen lopen jullie aan?’ of ‘welke tip zou je een starter binnen de IT (detachering) mee willen geven?’.

Natuurlijk vertel ik ook graag meer over hetgeen ik doe en kunnen we samen kijken of/ waar een eventuele samenwerking mogelijk is. Dit kan op IT gebied en binnen onze huidige rol zijn of iets compleet anders en in privésfeer, met direct resultaat of bijvoorbeeld pas over 10 jaar. Naast mooie samenwerkingen die ontstaan zijn ben ik op deze manier bijvoorbeeld ook al veel te weten gekomen over iemands passie voor China en heb ik goede tips voor een toekomstige reis gekregen. Ook heb ik van iemand tips gekregen voor het bemachtigen van een erg gewild festival ticket en heb ik vele mooie toekomstdromen voorbij horen komen.

Samenwerking met concullega

Daarnaast vind ik het ook waardevol om een goede band op te bouwen met conculega’s. Naast dat ook wij veel van elkaar en elkaars werkwijze kunnen leren, kunnen we elkaar ook zo nu en dan helpen. Wanneer wij bijvoorbeeld niemand beschikbaar hebben die aansluit op een specifieke aanvraag maar een van onze vertrouwde partners wel (en vice versa), dan zoeken wij hierin graag de samenwerking. Als we op die manier samen een van onze opdrachtgevers blij kunnen maken is dat natuurlijk win-win.

Hoe onderscheiden wij ons?

IT detacheerders schieten de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond. Belangrijk is dan ook om je te onderscheiden. Dit doen wij door ons te focussen op de IT Support rollen zoals servicedeskmedewerkers, werkplekbeheerders en migratiemedewerkers. Wij hebben een persoonlijke aanpak en blijven bewust klein. Op deze manier kennen wij al onze professionals en kunnen wij de juiste match maken tussen hetgeen waar zij en hetgeen waar de opdrachtgever naar op zoek is. Naast het benoemen van iemands sterke punten, zullen wij eventuele twijfel punten ook zeker bespreekbaar maken. Op deze manier weet iedereen waar hij/zij aan toe is en kan er een weloverwogen keuze worden gemaakt.

 WEEKEND! Wanneer ben jij tevreden?

Na een week hard werken kijk ik tevreden terug op de week wanneer het gelukt is om zo veel mogelijk van mijn todo lijstje af te strepen, ik leuke afspraken heb gehad, natuurlijk een aantal van onze professionals heb gesproken om even bij te kletsen en te checken of alles nog goed gaat op opdracht, we enthousiaste nieuwe collega’s hebben mogen verwelkomen en, ik sta natuurlijk niet voor niets in de spits op het hockeyveld, we als team een leuke opdracht hebben gescoord of, wellicht in samenwerking met conculega’s, een opdrachtgever hebben kunnen ontzorgen d.m.v. het leveren van een of meerdere enthousiaste en kwalitatief goede professionals!

Wil je ook onderdeel uitmaken van ons toffe team? Op dit moment zoeken we een recruiter!