26 maart 2019 Blog

Traineeship bij Zenda Support

Na een opleiding psychologie gevolgd te hebben en een aantal jaren in de horeca te hebben gewerkt, besloot ik vorig jaar om mijn leven totaal om te gooien. Maar dan stelt zich de vraag: wat nu? De ICT leek mij een interessant en breed veld met veel carrièremogelijkheden en eentje waar ik mijn nieuwsgierigheid en servicegerichte houding kwijt kon.

Geen technisch genie 
Omscholing was dan wel een ding, want ik kan redelijk met computers uit de voeten, maar ben zeker geen technisch genie. Ik kwam snel uit bij een trainee vacature van Zenda Support waarin gezocht werd naar HBO opgeleide mensen die een carrière in de ICT ambiëren. Het idee: certificaten voor ITIL en Windows 10 halen en ervaring opdoen op een servicedesk zijn voor iedere trainee het startpunt, van daaruit wordt er samen gekeken naar wat het beste in mijn straatje ligt. Die persoonlijke benadering sprak me direct aan en tot nu toe ben ik heel tevreden over hoe het contact met het Zenda Support team verloopt. De sfeer is heel fijn: zo heb ik laatst deelgenomen aan het teamuitje en heb ik weer veel nieuwe mensen leren kennen die hetzelfde traject volgen. Heel fijn om ook hun ervaringen te horen en deze met die van mij te vergelijken.

Omdat ik niet meteen met een opdracht kon starten, had ik ruim de tijd om voor mijn ITIL te leren en binnen 3 weken had ik mijn eerste certificaat binnen. De stof was best droog, maar door de variatie in het lesmateriaal, zowel met boeken, filmpjes als apps, is het goed te doen, ook als je niet zo’n boekennerd bent als ik! ?

Veel leren in een korte tijd 
Na het halen van mijn ITIL v3 ben ik aan de slag gegaan met MCSA 70 698, het configureren en installeren en heb ik een ministage gelopen. Best pittig, om wat ik tot nu toe heb geleerd in de praktijk te brengen, want mensen bellen met uiteenlopende problemen en vragen. Maar hierdoor heb ik wel enorm veel geleerd in een korte tijd. Nu heb ik mijn eerste opdracht gescoord bij één van de grote klanten van Zenda Support, op een superleuke locatie met fijne collegae waar enorm veel te leren valt. Ik weet dat dit een veelbelovende start is van een veelzijdige carrière!

Meer weten over onze aanpak? Neem dan contact op met Melvin. Bel 06 52 00 55 18 of mail naar mveijk@zendasupport.nl