19 mei 2020 Blog

Welke Microsoft certificaten heb ik nodig op een servicedesk?

Het certificeringsaanbod voor IT’ers is groot en heel divers te noemen. We kunnen ons goed voorstellen dat je door al dit aanbod lastig in kunt schatten welke certificaten nodig zijn om te starten, op welke technieken je jezelf het beste kan verdiepen of wat een goede opbouw kan zijn. Of misschien twijfel je aan het nut van een certificering, omdat je in eerdere werkervaring al kennis hebt opgedaan die je gebruikt in jouw dagelijkse werkzaamheden? We leggen je graag uit wat certificering voor jouw ontwikkeling en werkzaamheden kan betekenen.

Blijven ontwikkelen

Bijna dagelijks maken wij kennis met potentiële collega’s die een opleiding in de IT hebben afgerond. Nu je de kennis in theorie beheerst, gaan we graag samen met jou aan de slag om stap voor stap een carrière in de IT op te bouwen.

De technieken en ontwikkelingen volgen elkaar immers in een rap tempo op. Om bij te blijven is jouw eigen ontwikkeling hierin een erg belangrijke schakel. Deze schakel is in onze visie te verdelen in drie delen, namelijk: ontwikkeling door praktijkervaring op te doen, ontwikkeling als mens (soft skills) en ontwikkeling in een gaaf opleidingstraject. Wanneer je spreekt over een opleidingstraject gaat het in de praktijk meestal om een certificeringstraject. Om een goede keuze te maken in welke certificering bij jou past denken wij graag met je mee!

Certificeren, waarom dan?

Bijna al onze opdrachtgevers werken in een Microsoft omgeving, denk bijvoorbeeld aan Windows, Office 365 en Azure. Er zijn diverse redenen welke het belang van certificeren toelichten. Je doet veel kennis op, jouw C.V. wordt uitgebreider, je kunt efficiënter gebruikers ondersteunen, gaat steeds beter presteren en een certificaat kan toffe nieuwe kansen betekenen op een hoger niveau. Niet iets wat je wilt missen, toch?

Certificeren, hoe dan?

Samen met onze Career Manager Melvin gaan we na jouw start bij Zenda Support direct met jouw persoonlijk ontwikkelplan aan de slag. Als we de focus leggen op certificering, dan adviseren wij veelal ITIL en Microsoft certificaten. Voor het behalen van deze certificeringen heb je kennis én middelen nodig. Dit kunnen bijvoorbeeld boeken (paperback, audio, e-book of online), video’s, virtual labs, oefenexamens of trainingen zijn. Samen kijken we wat je nodig hebt en stemmen dat af op jouw persoonlijke voorkeuren. We koppelen je waar nodig ook aan een Zenda Buddy die jou kan adviseren in de aanpak van je studie. Over de kosten hoef je je overigens geen zorgen te maken: wij betalen alles wat je nodig hebt voor jouw ontwikkeling!

Microsoft certificeringstraject

De vraag vanuit de IT branche is de laatste tijd flink aan het veranderen. Daarbij bedoelen we niet alleen de manier waarop onze opdrachtgevers werken, maar ook hoe IT professionals willen werken. Tot voor kort hadden we het nog over MTA, MCSA en MCSE. Nu spreken we over Fundamentals, Associate en Expert.

Het verschil is niet alleen terug te vinden in de naam van de certificaten, maar ook in de inhoud. Voorheen waren certificeringen product of dienst georiënteerd. Voor iedere versie van een product of dienst bestond een nieuw certificaat. Omdat er inmiddels bijna wekelijks nieuwe producten en diensten verschijnen op Cloudplatforms, is dat onbegonnen werk. Mede hierdoor is het certificeringstraject nu role-based ingestoken. Je leert dus niet zo zeer over een product of dienst, maar hoe je deze in de praktijk kan toepassen. Zo leer je bijvoorbeeld alles over Windows 10, Microsoft Azure en Office 365. Leren en certificeren is dus eigenlijk nog leuker geworden!

Ben jij benieuwd welk certificering wij jou aanbevelen? Of wil je graag meer weten over de certificeringsmogelijkheden bij Zenda Support?

Neem dan gerust contact op met Melvin via 06-52005508!
Hij staat je graag te woord!