08 september 2020 Blog

Jouw introductie als IT held bij een Zenda Support opdrachtgever

In onze eerdere blogs namen we je al mee in de sollicitatieprocedure bij Zenda Support en gaf Floris je tips voor een succesvol sollicitatiegesprek. Hoe meer je over onze aanpak te weten komt, hoe enthousiaster je hopelijk wordt! Toch miste er nog wat informatie om onze volledige werkwijze duidelijk te maken. Daarom vertellen we je in deze blog alles over het moment dat we van jou een Zenda IT held maken!

Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

Zodra we bij jou tijdens het sollicitatiegesprek het Zenda DNA ontdekken, gaan wij voor je op zoek naar een passende functie bij één van onze opdrachtgevers. In sommige gevallen is jouw functie al heel concreet, op andere momenten nemen we je tijdens een tweede gesprek graag mee in de mogelijkheden die wij voor jou zien. Op de achtergrond regelen we alle contractuele verplichtingen en kom je bij ons op kantoor in Baarn voor your moment of fame!

Basics first

Zodra we al het papierwerk hebben afgerond, gaan we aan de slag met jouw CV! Je eerdere werkervaring en opleiding(en) vul je in ons format in. Daarbij geef je ook aan met welke werkzaamheden jij bekend bent, welke programma’s jij je eigen hebt gemaakt en welke diploma’s of trainingen je al op zak hebt. Dit is een belangrijk stap om tot een zo duidelijk en compleet mogelijk document te komen welke wij aan onze opdrachtgevers kunnen aanbieden. Daarnaast maak je natuurlijk kennis met de rest van ons toffe team!

Jouw eigen traject

Bij Zenda is geen enkele carrière hetzelfde. Zo besluiten we in sommige gevallen om te starten met een studie of meekijk stage, maar kan het ook zijn dat je op jouw eerste werkdag direct aan de slag gaat bij één van onze opdrachtgevers. Onze career manager Melvin bespreekt samen met jou wat je persoonlijke ontwikkelplan is en stemt dit af met onze accountmanagers zodat zij voor je aan de slag kunnen.

Intakegesprek

Op het moment dat wij een geschikte opdracht voor je gevonden hebben, bereiden we samen het intakegesprek bij jouw mogelijk nieuwe werkplek voor. We bespreken welke wensen en werkzaamheden onze opdrachtgever vraagt, zodat je jezelf goed voorbereid kunt voorstellen. Is er een klik en zien jullie de samenwerking van beide kanten zitten? Dan start je officieel met jouw eerste Zenda-opdracht en bijbehorende inwerkperiode!

Altijd in contact

We schreven er al over in onze eerdere blog. Of je nu een paar dagen, weken, maanden of al langer bij ons in dienst bent, we zijn altijd benieuwd hoe het gaat. Met jou persoonlijk, hoe jouw opdracht verloopt, maar ook welke carrière doelen of eventuele certificaten die je op termijn wilt behalen. Om je te blijven ontwikkelen heb je geregeld contact met jouw accountmanager (Danïelle, Kaylie of Elon), careermanager (Melvin) en onze backoffice. Daarnaast organiseren we leuke uitjes om elkaar ook buiten werktijd beter te leren kennen!

Ben jij klaar voor de start? Bekijk dan onze vacatures en/of stuur jouw motivatie en CV naar ons op. We komen heel graag met jou in contact! Heb je een vraag? Laat het ons dan ook gerust weten!